Menu

About pelmay

pelmay  Videos

Djuphavsfiske vid Sam Roi Yod

När vi seglat ut till havs i Sam Roi Yod var det dags att lägga ankar och testa fiskelyckan med lite djuphavsfiske från båten. Här bjuder vi på ett lite längre filmklipp och det är fåniga jag som pratar mest medan jag filmar…men det bjuder jag p

publish March 22, 2012 219
Segla vidare…

Efter besöket på Koh Ling fick vi en supergod lunchbuffé på båten. Vi var ganska ense om att det bl.a. var den allra godaste potatissalladen vi nånsin ätit! Och jag som inte ens är förtjust i potatissallad… Efter lunchbuffén tog vi några iskal

publish March 21, 2012 206
Koh Ling!

Så var vi äntligen framme vid Koh Ling (Monkey Island) i nationalparksområdet Sam Roi Yod. En öde ö där det bor en koloni av vilda apor. Så här kommer ett litet videoklipp när vi klivit iland och får mata apor med frukt.

publish March 21, 2012 292
Sawadee Suvarnabhumi!

Så var flygturen över och vi landar på Suvarnabhumi Airport i Bangkok!

publish March 7, 2012 213
Lyftet från Kina!

Vet inte om det är lagligt, men jag filmade när vi lyfte från Pekings flygplats! Håll i Er, för nu lyfter vi!

publish March 7, 2012 260
Beijing Airport

Strååålande soligt men isande kallt i Peking när vi kom fram! Det var dock skönt att sträcka på benen och ryggarna några timmar… Att 4 minusgrader kunde kännas kallare än Sibirien var väl inte riktigt väntat när solen sken så mycket. När v

publish March 4, 2012 257
Chao Phraya River Part II

Här kommer ytterligare en filmsnutt från Chao Phraya River i Bangkok. Det första man ser i filmen på vänster sida är Wat Arun (Gryningens Tempel, 00:00-00:20). Det är ganska livlig trafik på floden mitt i Bangkok. Sedan ser man Phra Borom Maha Ratcha W

publish January 25, 2012 230
Taxi boat on the Chao Phraya River in Bangkok

När det firas Chinese New Year i Bangkok så blir vägarna nästan helt oframkomliga och då är det bra att det finns taxibåtar på floden Chao Phraya istället. Vi rekommenderar att man provar att åka på floden mer än man normalt gör. Även kvällstid

publish January 23, 2012 275
Älgstudie i närbild!

Bara två meter ifrån oss i bilen står den ena älgkalven och betar gräs helt obrydd om att vi står där, den andre älgkalven springer över gatan framför bilen. Längre bort står älgmamman och bevakar. Detta är del 2 av 2 filmklipp från vårt möte

publish May 21, 2011 291
Älgar på knä…

Fredagkväll åkte vi ut en biltur till en ö här i stan. När vi kom ungefär till mitten av ön så var vi lyckliga betraktare av två älgkalvar på knä för att beta lite gräs. Detta är del 1 av 2 filmklipp vi filmade.

publish May 21, 2011 308
Kabanoss hos oss!

Vi har njutit av en strålande dag med solsken på blå himmel, takdropp och fågelkvitter. Fått lite färg på nästippen och grillat körv! (Tyvärr blev det skugga just här då korven lagts på grillgallret och sedan tog minneskortet slut i kameran så ja

publish March 19, 2011 270
Ute i Blåsväder

Idag är det en så strålande solig dag, himlen är knalligt blå med knappt något moln. Sitter med en kopp kaffe på soldäcket och njuter av vårsolen. Det blåser kraftigt (det är blåsten och takdropp som hörs i videoklippet) men jag sitter i lä så j

publish March 3, 2011 239

pelmay Favorite Videos

pelmay have not any favourite Video yet!